18. november 2009

En næsten novice..

ud i den ædle strikkekunst er min veninde Rikke, men siden jeg nu stadig er sygemeldt (jep - arbejdsrelateret nedslidning!) og hun er på barsel med pragtfulde Kimmi på 4 mdr, havde hun spurgt om jeg ikke ville lære hende at strikke?

OM JEG VIL?!?!? Det kan du dælen dulme bide dig selv i snuden på at jeg vil. Endelig er der en i vennekredsen der giver efter og går godt og grundigt i garnet som undertegnede selv.. hurra!

Så vi tilbragte dagen på biblioteket med at finde strikkebøger (til mig), Danielle Steel bøger (til Rikke) og sluttede af i rusk og regn ved den lokale garnpusher, hvor jeg IKKE købte noget til mig selv, men rådgav Rikke i stedet om hvad der ville være gode projekter, og så savlede lidt over alle de lækre fiber..

Det endte med lidt forskellige effektgarner til et par hurtige tørklæder, vi tog i McDrive, og så hjem og slå masker op.. Jeg kan ikke forklare, hvordan jeg gør det, bare gøre det og så vise imens. Men nu er der masker på hendes pinde og når vi nu skal i sommerhus sammen her i weekenden skal der eddermane strikkes igennem!

Det er bare så fedt at jeg endelig ikke er verdens mest ensomme (+dårligste) strikker mere..

Mht. den famøse vandskade er det nu lykkes at få forsikringen til at betale hele baduljen, inkl. nyt lækkert egegulv i stuen! Vi skal selv lægge det, men pyt, for det kan ikke andet end forbedre huset med 5000%.

Lige i dag er livet ikke skidt - eller også er jeg bare glad for de dejlige piller min læge har givet mig.. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar