14. juli 2009

Hello World!

Kan du huske de gode gamle dage? Jeg kan, fx for ca. 10 år siden, hvor hele verdenen red på dot.com bølgen, der troede jeg at jeg skulle være den næste der var blevet millionær på at programmere software. Så jeg startede på den dengang eneste uddannelse inden for det felt her i DK - nemlig datamatiker studiet... og hold da op, hvor jeg bare styrede--!

Yeah, i sådan ca. 2 dage, indtil vi skulle have vores første time i programmering.. i sproget C++ (for de meget unge, eller bare ikke-nørder, var det lang tid før sådan noget som java programmering slog igennem), og det første program jeg lavede skrev smukt på skærmen: "HELLO WORLD", det var sådan set også mit sidste program, da jeg var virkelig dårlig til programmering!

Forvel it million, faktisk lykkes det mig senere hen at få en ordentlig computer uddannelse, og brugte den aldrig til noget! I dag er jeg i lære på den fabrik hvor jeg har arbejdet i 9 år og næste forår kan jeg kalde mig faglært maskinsnedker. Vi laver bla. mange vinduer, hvilket er en smule ironisk.. Mit oprindelige karierremål, var at arbejde i MicroSoft Windows, men jeg tvivler ærligt talt på at Bill Gates hamselv nogensinde vil være i stand til at programmere sig til at lave mit job... :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar