30. august 2012

Ny hæltype testet...

Jeg laver altid W&T hæl på mine strømper - altså hæl i vendestrik, hvor der slås maskerne. Det giver en hæl på 45 grader, men kan også give lidt huller og ujævnheder (selvfølgelig ikke hos mig - jeg er jo mesterstrikker - tøhø...).

Det er nu en hæl der altid har fungeret godt for mig, jeg synes at den er meget pænere end den traditionelle hælflap/kile, som nok en af de mest brugte hæltyper herhjemme..

Inde på facebook er jeg medlem af en gruppe der hedder sokker der rocker, og på et tidspunkt blev der postet et link til Cat Brodi's Sweet Tomato Heel.


Cat er en legende i min strikkeverden, hun laver gode videoer, og har nogle sjove og interessante konstruktionsmæssige ting, fx opslagning til en ægte Møbius.

Jeg har nu færdiggjort mit første par strømper med Sweet Tomato Heel, og er yderst tilfreds med resultatet, ganske som lovet er hælen glat og helt uden huller - og desuden supernem at lave og huske.

Garnet er mønsterstrømpegarn fra Coop, det er som det er - solidt og (her) ret hysterisk i farverne. Men hælen er super, så det er ikke sidste jeg vælger den til min strømpestrikning :)

1 kommentar:

  1. Hvor kan jeg finde opskrift på dansk
    Sweet Tomato hæl?
    Hvis du svarer så helst her
    Kludenyt@live.dk
    Hilsen Inge

    SvarSlet