4. august 2009

Et royalt svøb..

Er det jeg strikker på for tiden, min bedste venner Rikke og Benny blev forældre for 2. gang den 16. juli til en meget smuk lille pige. Og det efterlod mig med udover et par ekstremt blafrende æggestokke, også et stort behov for at komme igang med pindene igen..

Så den store google jagt gik ind efter en opskrift på et tæppe/svøb, der ville være sådan en lille prinsesse værdig.. Og efter mange klik, faldt over en opskrift på, hvad der påstås at være det selvsamme svøb som HKH Prinsesse Mary's mor strikkede til hende og som den royale dame selv har brugt til hendes børn.

Der blev købt garn (så det løfte om at tømme kurven først holdt ikke længe), men ikke arwetta som der står i opskriften, i stedet har jeg valgt bomuldsgarn, da det efter min mening er dejligt blødt til sådan en lille størrelse..

Jeg vil senere få taget nogle billeder af projektet efterhånden som det skrider frem og ligge herind, kom til at nævne det på job, og min gravide kollega bestilte straks et svøb i lyseblå også, men tror at det næste vil blive strikket i originalgarnet, der er prismæssigt næsten heller ingen forskel..

Og det er bare skønt at være igang igen - selv om misserne gør deres til at spise både pinde og garn, når de ikke føler at de får opmærksomhed nok :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar