13. december 2009

Det hele kongerige..

Har været færdig i et stykke tid, men der har bare ikke været til at prale med det :)Så her følger lige et par billeder fra de sidste trin i processen.

Først hjælp Orla med at lægge det i blød:

Sådan så det ud inden det blev lagt i blød, lige da jeg havde monteret de sidste tråde.


I gang med at blokke, godt man har en gæsteseng og mange knappenåle, det var nu hverken svært eller særligt tidskrævende at gøre, men jeg ville nu gerne have fat i nogle skummåtter til at lægge på gulvet i stedet..


Det tørrede hurtigt og samme aften kunne jeg fjerne nåle og lægge et fantastisk blødt og synes jeg selv rigtig smukt babysvøb sammen.


Det er ikke blokket så meget som jeg ville have gjort med et sjal, da det jo er lavet til en sød lille dreng.


Konklusion: Det er anden gang jeg har lavet dette projekt, det er ikke svært og jeg kan godt lide at strikke lace, men kan også godt mærke at jeg trænger til at lave et andet lace projekt end lige kongeriget. Men det er et projekt alle kan være med på, det kræver jo kun at man kan strikke ret, slå om og tage ud (som man gør i omslagne), men man skal selvfølgelig være i stand til at kunne læse en strikkeopskrift. Men er du frisk på lacestrik og vil lave noget til en baby eller dig selv (det halve er et fantastisk sjal), så kan jeg kun sige; GO FOR IT!

Granforbrug: I opskriften står der 400 gr. arwetta, jeg har nu kun brugt knap 330 gram, men da dette garn er så fantastisk blødt og lækkert, er jeg slet ikke ked af at jeg har 1½ nøgle i overskud så er der da til at barselssæt til en anden lille dreng, næste gang der er nogen jeg kender der formere sig. Og arwetta er helt sikkert et garn jeg vil vende tilbage til også til andre projekter, der ikke lige er strømper, for prisen er god og kvaliteten formidabel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar