2. februar 2010

Årgang 0 - en anmeldelse.

Indrømmet - jeg er en sucker for denne serie - elsker at se den, og ærgre mig hvert år over at vi kun bliver tildelt en 3-4 afsnit.

I aften sendte tv2 så ENDELIG det første nye afsnit i år, og det var da en blandet omgang. I (vest)Jylland går det vist fint hos Emma og hendes familie, faderen lider af ondt i ryggen, og moderen der ikke har så meget overskud, er alligevel i stand til at stable en fastalavnsfødselsdag på benene for Emma, komplet med tønde, boller og hele moletjavsen..

I Århus er er supermom gået ned med stress, hun er ifølge hende selv: "Gammel, slidt og grim." Deres yngste (?), har haft en alvorlig øjenskade og de har aflivet kaninerne og fået 2 katte.

I Sønderjylland hos Danmarks mest akademiske familie, går moderen til eksamen på uni, faderen passer apoteket og klæder sig ud som skotte til fastelavn, og Rachel og hendes bror har stadig ufattelig irriterende stemmer.. seriøst, hvad sker der for de gammelkloge børn?? Jeg var et intelligent barn, jeg læste ufatteligt meget, men jeg mener da ikke jeg var SÅ overstimuleret??

Endelig er der Christina, stakkels naive Christina, der er blevet tævet af sin eksmand (tugthuskandidaten Martin), nu bor midlertidigt ovenpå den anden eksmands ekskæreste, og denne eksmand bor så stadig lige hos hans eks.. Nå, men hun flytter kommer med nogen fine ord om at fra nu af er hun dronningen i hendes liv og får besøg af hendes mor helt ude fra Filippinerne. Hun er nu enlig mor til 4 børn og det i en alder af 27..
Må indrømme at jeg har googlet lidt sladder på den stakkels pige... og jeg synes jo egentlig at hun er sympatisk nok, men hold da op, hvor hun bare har en evne til at tiltrække nogle uheldige typer.

Endelig var der en meget sød og sjov sekvens, hvor de forskellige børn blev udspurgt lidt om de vidste, hvem den nye præsident i USA er..

Indrømmet, serien er listet på denne måde ikke lige noget der indbyder til jubel, eller retfærdiggør at jeg har lavet hjemmebag til at nyde mens jeg så aftenens afsnit, MEN jeg synes stadig det er en god serie, og jeg har ikke engang børn!

Den viser almindelige liv, ligesom det de fleste af os lever på godt og ondt, og så kan man jo ikke lade være med at lide af nysgerrighed, tænk hvis man gik glip af noget??

Alt i alt var aftenens afsnit, hverken værre eller bedre end de andre i serien, hvad synes du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar