27. januar 2010

Seriøst?!? - Ej, du tager pis på mig...

Sidder og overvejer om der står socialrådgiver i panden på mig? I så fald håber jeg ikke at jeg bliver stukket ned af en utilfreds klient, som den tragiske episode der fandt sted i Holstebro i dag.

Men helt ærligt (-hvilket indikere at alt andet jeg siger er løgn..) jeg sidder her og er bare en lillebitte smule granatchokket. Har lige afslutte 1½ times telefonsamtale med min tidligere nabo (-samtale, nej snaldret monolog fra hendes side..), der omhandlede hendes nye kæreste - som tilfældigvis er hendes nabo, og dermed MIN gamle kæreste!

Jeg er jo et rummeligt menneske og synes derfor at det er sgu ret festligt at de to kugler har fundet sammen, men kan godt mærke at rummeligheden strammer lidt, når jeg bliver spurgt til råds i et forhold jeg dybest set er meget ligeglad med. Manden er i min mening en forkælet egocentreret psykopat, og jeg tvivler på at det har ændret sig siden dengang.

Når jeg så sidder (-med hånden i munden, for at kvæle mit latteranfald), og hører denne pædagog uddannede kvinde - som må forventes at have haft en del psykologi osv. - lave undskyldninger for at manden nægter at sige fra over for hans venner der sviner hende til, slår op med hende, hver gang det ikke går efter hans hovede og generelt opfører sig som det han er (forkælet, egocentreret, psykopat) - knækker filmen sgu lidt for mig.

Så jeg indrømmer det gerne, jeg talte ret tydeligt til hende. Sagde at hvis hun kunne mærke inderst inde at hun var ikke ok med at han forsat så vennen-der-sviner-kærester-til (VDSKT) og ikke ville fortælle VDSKT, hvorfor han afsluttede kontakten, ja så skulle hun da ærligt talt se og stritte ham ud, han er en voksen mand på over 40 år, som ikke kan finde ud af at melde ærligt ud.

I min verden er det - i dag - et simpelt valg. Man skal ikke blive/være i et forhold, hvor man skal gå så meget på kompromis med sig selv. Been there, done that og har skabet fyldt med fucking souvenir t-shirts! Som jeg forklarede min tidligere nabo, så er der masser af rigtige mænd derude, så ingen grund til at hænge fast i noget lort. For alt det der med VDSKT, er jo kun et ildevarslende symptom på, hvad der er i vente...

Hold kæft, hvor er jeg glad for at være godt gift! Og for at jeg ikke bor i den by mere....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar